Novice in obvestila

Dijakinje in dijaki STSŠ na usposabljanju v Celovcu (17.10.2017)

Mobilnost dijakov na praktično usposabljanje pri delodajalcih v Celovcu v okviru projekta Give me five, z oznako KA1-VET-49/17.

Udeleženci mobilnosti: Sarah Ljubijankić, Lucija Zakrajšek, Nataša Milošević, Julija Sekelj, Luka Puhar, Uroš Preradović, Žan Podobnik, Alen Kvartič in Andraž Končina.

Spremljevalki: Stanka Magister (koordinatorica projekta) in Marija Schnabl

1. dan: nedelja 15. oktober 2017

• Zbor udeležencev na glavni železniški postaji, od koder smo se z vlakom odpravili proti Celovcu.
  • Nastanitev v mladinskem domu.
  • Večerja.
  • Seznanitev s tedenskimi obveznostmi in ostalimi aktivnostmi.
  • Večerni pogovor, spoznavanje in družabne igre.
  • Počitek.

2. dan: ponedeljek 16. oktober 2017

Po zgodnjem zajtrku smo se v spremstvu prof. Stanke Magister in Marije Schnabl odpravili na svoja delovna mesta, ki so nam jih določili za opravljanje delovne prakse v Celovcu (Würchermedia, Artis, Posojinica Bank, Narodni svet koroških Slovencev, Krščanska kulturna zveza Slovenska športna zveza, Kelag). Vodilni uslužbenci ali že določeni mentorji so nas prijazno sprejeli, nam predstavili delovno okolje in sodelavce, kjer bomo preživeli prihodnje dni. Prvi delovni dan je bil za nas precej stresen, ker smo se srečevali s situacijami, ki jih v vsakdanjem življenju do sedaj nismo bili vajeni (delovni sestanki, novi sodelavci, natančnost pri delu, spoznavanje logistike in ekonomije  na področju knjigarne in založništva, delo v banki, delo z arhivskim gradivom, spoznavanje dela športnih organizacij Slovencev na Koroškem, delo v elektrogospodarstvu…). Luka, Natašo, Julijo in gospo Schnabl je na Krščanski kulturni zvezi, gospod Franz Kelih, direktor Mohorjeve družbe, po uvodnem sestanku in ogledu promocijskega filma, razdelitvi knjig na temo Koroških Slovencev, pospremil na tiskovno konferenco, kjer so bili prisotni novinarji slovenskega programa ORF in tednikov Nedelja in Novice. Za Slovenski program ORF so tudi z nami opravili pogovor, ki bo predstavljen javnosti v torek.

3. dan: torek 17. oktober 2017

Po zajtrku smo se zopet vsi odpravili na svoja delovna mesta. Zaradi potrebe po delu v Mohorjevi tiskarni, so se morali Nataša, Uroš, Julija in Žan odpraviti na delo, kjer so morali sestavljati razne knjige. Vsi ostali so opravljali svoja vsakdanja dela (delo v banki, raznašanje pošte, snemanje, analiza podjetij in zaposlenih, skeniranje knjig, pregled porabe električne energije..). Po končanem delu so se Uroš, Nataša, Julija in Žan odpravili s študentom na ogled mesta. Tako so dijaki pridobili nove informacije o mestu. Naše druženje se je veselo nadaljevalo v domu.

4. dan: sreda 18. oktober 2017

Zjutraj, ko smo pozajtrkovali, smo se odpravili na svoja delovna mesta. Delo se je nadaljevalo po principu preteklih delovnih dni, kar pomeni, da so se štirje dijaki odpravili v tiskarno, ostali dijaki pa so opravljali svoja vsakdanja dela (preračunavanje fiksnih cen in cen za stranke, delo na banki, skeniranje knjig.. ). Po končanem delu smo se vsi odpravili na kosilo ter odšli v dom. V večernih urah smo imeli športno dejavnost: igranje odbojke na stadionu. Igranje nam je bilo zelo všeč. Po vrnitvi v dom smo se odpravili v svoje sobe, saj nas je premagala utrujenost.

5. dan: četrtek 19. oktober 2017

Po zajtrku smo ubrali vsak svojo pot na delovna mesta. Dela so potekala na različne načine kot so: priprava blaga za stranko, montiranje žarnic, pisanje vabil, tipkanje položnic, sestavljanje knjig, skeniranje knjig, vpisovanje podatkov.. ). Po končanem delu smo se odpravili na kosilo. V popoldanskem času smo obiskali  Planetari. Tam smo si ogledali enourni film, kjer smo izvedeli veliko o vesolju. Film nam je bil zanimiv, ker je bil prikazan na poseben način. Večer smo nadaljevali v domu.

6. dan: petek 20. oktober 2017

Dan smo pričeli zelo zgodaj. Ob 4.40 smo se namreč že odpeljali z vlakom na dvodnevni izlet na Dunaj. Na Dunaj smo prispeli 9:20. Tam kjer sta nas pričakala profesorica Tanja in  profesor Tevž, ki sta nas tudi vodila po Dunaju. Po prihodu v hotel, smo si šli ogledat dvorca Belvedere in  Schönbrunn, ki je eden najpomembnejših avstrijskih kulturnih spomenikov in najbolj obiskana znamenitost Dunaja. Palača in vrtovi odsevajo okus, zanimanje in duhovni svet habsburških vladarjev, ki so dvorec od 18. stoletja do leta 1918 uporabljali kot poletno rezidenco. Od leta 1996 je uvrščena na Unescov seznam svetovne kulturne dediščine. Ko smo končali z ogledom, smo odšli do palače Gloriette, kjer smo si ogledali prekrasen vrt in posneli kar precej fotografij.  V dvorcu Belvedere smo imeli voden ogled njihove slikarske zbirke. Res zanimivo!!!! Po končani predstavitvi smo se zapeljali do tehniškega muzeja, kjer smo si ogledali stare tehniške stroje. Po zanimivem dnevu, smo si privoščili igranje biljarda.

7. dan: ponedeljek 23. oktober 2017

Po obilnem zajtrku smo nadaljevali strokovno ekskurzijo z ogledom katedrale svetega Štefana, ki jim pravijo tudi Stefansdom. Ogledali smo si notranjost katedrale, ker pa je ravno potekala maša, se je naš ogled končal razmeroma hitro.  Znana je po tem, da ima veliko stolpov, ogledali smo si  severni stolp, ki je visok 137 metrov in ima 343 stopnic. Po končanem ogledu smo odšli do  Virgil kapelle. Sledil je ogled  Cesarske zakladnica (Schatzkammer) v palači Hofburg na Dunaju, ki hrani dragocenosti in zaklade tako posvetnega kot verskega značaja, zbrane v več kot tisočletju evropske zgodovine. Pot smo nadaljevali proti domu, kamor smo prispeli utrujeni in v zgodnjih večernih urah.

8. dan: torek 24. oktober 2017

Dan smo pričeli z zajtrkom. Nato smo se vsi odpravili na svoja delovna mesta. Tam smo opravljali naše vsakdanje delo. Ko smo zaključili, smo se skupaj odpravili v ustanovo ZSO ( Zveza slovenskih organizacij ), kjer smo opravili intervju z mladim  gospodom Manuelom Jugom. Že v mladih letih se je pričel zanimati  za politiko, sedaj pa se z njo resno ukvarja. Poleg ukvarjanja s politiko, še študira nemščino in matematiko, saj ima željo postati profesor. Po intervjuju z gospodom Jugom, smo se odpravili v hostel, kjer smo opravili še dodaten intervju z gospodom Jozefom Schnablom. Pripovedoval  nam je  o  zgodovini  Slovencev na Koroškem, o njegovi družini, njegovem šolanju…  Intervju z gospodom Schnablom, nam je bil zelo všeč, saj smo izvedeli veliko zanimivih informacij o Slovencih na Koroškem.  Namen našega projekta je poleg opravljanja obvezne prakse pri delodajalcu, tudi preučevanje godovine in življenja Slovencev na Koroškem. Tako smo zaključili še en uspešen dan.

9. dan: sreda 25. oktober 2017

Po končanem zajtrku, smo se odpravili še zadnjikrat na naša delovna mesta. Delo je potekalo kot v preteklih dneh. Na koncu delovnega dne smo se poslovili od naših mentorjev in sodelavcev. Dan smo nadaljevali v skupnem druženju po mestu, zaključili pa smo ga z pripravo na prireditev, ki bo potekala v petek.

10. dan: četrtek 26. oktober 2017

Po končanem zajtrku smo se skupaj odpravili v Dvojezično trgovsko akademijo v Celovcu, kjer so za začetek določeni učenci in mentorici opravili intervju za slovenski  radio ÖRF. Po končanem intervjuju smo si ogledali šolske prostore, nato pa so nas porazdelili v skupine, odšli k učnim uram. Po obisku pouka smo se v računalniški učilnici pripravljali na predstavitev. Po kosilu smo se odpravili skupaj v dvorano grbov v deželni hiši v Celovcu. Muzej je bil predvsem zanimiv zaradi velikega števila grbov. Po ogledu muzeja smo se odpravili v hostel, kjer smo se odpočili. Proti večeru pa smo se odpravili v Bistrico, kjer so nas pričakali pomembni koroški Slovenci, s katerimi smo opravili intervju in imeli obilno večerjo.